Photobucket

10 mai 2013

Familietid
















1 kg hvetemel 3 til 4 ts malt kardemomme - 210 gram sukker - 
50 gram fersk gjær av søt type
1 egg - 6 dl lunken h-melk - 150 gram romtemperert smør i biter 
Malt kanel, sukker og smeltet smør til fyll



Dette er uten tvil oppskriften på de aller beste kanelbollene jeg 
har smakt og den letteste deigen jeg noen gang har jobbet med også. 
Vil du ha kanelboller av bakeri-kvalitet bør du forsøke disse. Oppskriften til 
dem fant jeg på bloggen Matmisjonen, men jeg laget kanelboller og ikke snurrer. 
Hos oss er det nesten blitt en liten tradisjon at mor i huset baker noen godt som vi koser oss 
med de dagene vi har fri sammen rent bortsett fra helger. Jeg har aldri vært glad i bake og trodde 
jeg kom til å bli en type mor som til nøds kan bake en kake eller to til bursdager, men etter at 
lilleplutt kom til verden er jeg blitt ei skikkelig kjøkkenkjærring. Hadde jeg aldri trodd ;) 
Her nyter vi dager med fri, sol, koselig utetid og nybakte kanelboller med limonade.
Det er så deilig at uteområdene straks er fri for snø og slaps. 
Åh, som jeg elsker våren og ekstra familietid ♥ 



-


We are enjoying days in the sun, familytime, 
french limonade and freshly baked cinnamon rolls. 
I just love the spring, the sun and the snow 
that is finally almost all gone.  




Ønsker deg en fin helg og noen deilig vårdager. 
Stor klem fra Therese 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar